ثبت ملی ، منطقه ای و بین المللی علامت تجاری

قیمت محصول:

از سایت دیدن کنید

0

ثبت ملی ، منطقه ای و بین المللی علامت تجاری

خدمات حقوقی و بیمه
دی آفر
برای حمایت از مالکیت معنوی سه روش وجود دارد. شیوه ملی ، شیوه ی منطقه ای و شیوه ی بین المللی
1. شیوه ملی
روش ثبت ملی به مانند ثبت در کشور مبدا ( داخلی ) می باشد. در این روش مسئولیت حمایت از مالکیت معنوی به سازمان های ملی با تصویب قوانین و مقررات داخلی محول می شود برای نمونه در کشور انگلیس به قانون علائم تجاری مصوب 1994 و اصلاحات آن و در کشور ما می توان به قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات مصوب 1310 و آئین نامه اصلاحی اجرای قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات مصوب 1386 و آئین نامه اجرائی آن مصوب 1387 اشاره نمود و مجری این حمایت اداره مالکیت صنعتی و مراجع قضائی ، حسب وظایف خود در ابعاد حقوقی و کیفری می باشند.
2. شیوه منطقه ای
در این روش موافقت نامه هایی که در یک منطقه معین میان کشورها منعقد گردیده مورد توجه می باشد که در صورت ثبت در یکی از کشورهای عضو ، سایر کشورهای عضو آن معاهده آن طرح را حمایت خواهند نمود . مهم ترین سازمان از این نوع ، مجمع عربی حمایت از مالکیت فکری است که در سال 1987 به منظور ایجاد چهارچوبی جهت حمایت از مالکیت فکری در جهان عرب در مونیخ شکل گرفت.
3. شیوه بین المللی
در این طربق مقررات موافقتنامه های بین المللی که در این خصوص منعقد گردیده اند مورد توجه قرار می گیرد که مهمترین موافقتنامه های مربوطه عبارتند از : کنوانسیون پاریس 1883 مربوط به حمایت از مالکیت های صنعتی و موافقتنامه و پروتکل مادرید در راستای ثبت بین المللی علائم تجاری که ایران نیز در سال 28/5/1382 به آن ملحق شده است. لذا، هر علامت تجاری ثبت شده در ایران قابلیت ثبت در سیستم مادرید(بین المللی ) را دارد.
برای درخواست ثبت بین المللی علامت، ابتدا می بایست:
الف- علامت مورد نظر را در کشور مبدا به ثبت رساند.



تماس با ما:
02188880006
sabtkara@gmail.com
میدان ونک، تقاطع ملاصدرا و کردستان، بن بست فرشید، پلاک 8، واحد 4
http://kararegister.com

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد