ویژگی های سهام ممتاز

قیمت محصول:

توافقی

0

ویژگی های سهام ممتاز

خدمات حقوقی و بیمه
دی آفر
شرکتها برای فعالیت خود نیاز به سرمایه و پشتوانه ی مالی دارند که این سرمایه در شرکتهای سهامی به سهام تبدیل می شود . پس سهام بخشی از سرمایه ی شرکت می باشد .
سه نوع سهام وجود دارد که شامل :
1- سهام ممتاز
2-سهام با نام
3-سهام بی نام
سهام ممتاز چیست :
سهام ممتاز از نظر سود سرمایه شرکت بر دیگر سهام ها برتری دارد . این سهام زمانی منتشر می شود که شرکت بخواهد سرمایه خود را افزایش دهد و یا اینکه افرادی را بخواهد به سهامداران شرکت اضافه نماید .سهام ممتاز که تمام امتیازات اوراق بدهی و اوراق مالکیت را با هم دارا می باشد یعنی مانند سهام قیمت ان افزایش پیدا کرده و بر ارزش ان افزوده می شود و همچنین مانند اوراق بدهی به ان نیز سود ثابت می دهند .تنها زمانی امکان انتشار سهام ممتاز وجود دارد که در اساسنامه شرکت قید شده باشد و به ان اجازه ی انتشار بدهد یا اینکه به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسیده باشد .
مدیران شرکتها به سام ممتاز علاقه مند هستند زیرا این نوع سهام از نظر مالیاتی برای شرکت مزیت هایی دارد ولی سرمایه گذاران به سهام ممتاز علاقه ای ندارند .
ویژگی های سهام ممتاز هر شرکت با شرکت دیگر متفاوت می باشد و این ویژگی ها در زمانی که سهام منتشر می شود اعلام می شود .دارندگان این سهام در شرکت دارای حق مالکیت می شوند اما اجازه ی دادن رای در شرکت را ندارند . در بعضی موارد سهام ممتاز به سهام عادی تبدیل می شود که شامل 1-هیئت مدیره ی شرکت رای دهد که سهام تغییر کند 2-اجازه و اختیار تغییر سهام به خود سهامدارن داده شود 3-به طور خودکار خود سهام در تاریخ معینی به سهام عادی تبدیل شود.


تماس با ما:
2188888273
2188882588
www.kiasabt.com
info@kiasabt.com
تهران ولیعصر ، بالاتر از ونک ، کوچه شریفی ، پلاک 55 ، واحد 13

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد