طریق فعالیت در شرکت تعاونی

قیمت محصول:

توافقی

0

طریق فعالیت در شرکت تعاونی

خدمات حقوقی و بیمه
دی آفر

شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان ، موافق اصولی که در قانون شرکت های تعاونی مصوب 9 / 4/ 1352 مصرح است ، تشکیل می شود.
قانون اساسی تعاونی ها را به تولیدی و توزیعی تقسیم می کند و شرکت های تعاونی برای تامین منافع مادی و بهبود وضع اجتماعی اعضا و بر اساس توحید مساعی و همکاری آن ها تشکیل می شود.
در رابطه با شرکت تعاونی، توجه به نکات ذیل حائز اهمیت است :
- نوع فعالیت : فعالیت شرکت تعاونی در امور مربوط به تولید و توزیع است. این امر را قانون اساسی با بیان اینکه بخش تعاونی شامل شرکت ها و موسسات تعاونی تولید و توزیع است، مقرر می دارد.
- هدف و منظور :
اهداف این شرکت ها مطابق قانون به این شرح می باشد :
1- ایجاد و تامین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل
2- قرار دادن وسائل کار در اختیار کسانی که قادر به کارند ولی وسائل کار ندارند.
3- پیشگیری از تمرکز و تداول و ثروت در دست افراد و گروه های خاص جهت تحقق عدالت اجتماعی
4- جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت
5- قرار گرفتن مدیریت و سرمایه و منابع در اختیار نیروی کار و تشویق بهره برداری مستقیم از حاصل کار خود .
6- پیشگیری از انحصار ، احتکار ، تورم ، اضرار به غیر
7- توسعه و تحکیم مشارکت و تعاون عمومی بین همه مردم
لازم است یادآوری شود که قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارند، پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروههای خاص، جهت تحقق عدالت اجتماعی، قرار گرفتن مدیریت و سرمایه و منافع در اختیار نیروی کار و تشویق بهره برداری مستقیم از حاصل کار خود ، پیشگیری از انحصار ، تورم و احتکار از جمله این اهداف است.
اهداف مذکور غایت قصوای شرکت تعاونی است و اصولاَ تحقق بخشیدن به آن ها علت غایی تشکیل تعاونی است ؛ لذا اهتمام شرکت تعاونی برای نیل به آن ها به سبب جهتی که برای فعالیت های آن تعیین شده کاملاَ ضروری است تا جایی که می توان آن را در ردیف قضایای موجهه قرار داد.
اما منظور شرکت تعاونی حمایت از منافع مادی اعضا، بهتر کردن وضع کار و شغل ، تحصیل رزق و انتظام امور معاش و معیشت آنان و به طور کلی بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی است. فی الواقع اهداف و منظور فوق خصوصیاتی است که شرکت تعاونی را از شرکت تجاری منفک و متمایز می سازد ، زیرا در شرکت تجاری سودآوری به معنای خاص آن، یعنی کسب پول مطرح و منظور است و در نتیجه فقط وضع مادی صاحبان سرمایه مطمح نظر می باشد ؛ در صورتی که در شرکت تعاونی وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا هر دو مطلب است.


تماس با ما:
021-43927 , 021-42143 , 021-42017 , 021-42037000
info@companyregister.ir
https://companyregister.ir
خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 90
برچسب ها

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد