وظایف مدیران شرکت با مسئولیت محدود

قیمت محصول:

از سایت دیدن کنید

0

وظایف مدیران شرکت با مسئولیت محدود

خدمات حقوقی و بیمه
دی آفر
مدیران شرکت بامسئولیت محدود در چهارچوب قواعد کلی ناظر به اداره شرکت، اساسنامه و تصمیمات شرکا موظف به انجام امور شرکت هستند.
چنانچه اساسنامه تکالیف مدیران را تبیین ننموده باشد، با توجه به مفهوم اداره و رویه جاری در این گونه شرکت ها، امور ذیل را می توان در چارچوب مفهوم اداره و در راستای وظیفه محوری مدیران یعنی اداره شرکت در راستای تحقق موضوع آن و سوددهی بالاتر برشمرد :

مدیران شرکت بامسئولیت مکلف به انجام کلیه امور ناظر به اداره شرکت جهت تحقق موضوع و هدف آن هستند. برخی از وظایف جزئی ایشان به شرح ذیل به عنوان ابزار رسیدن به هدف اصلی آن، بررسی می گردد :
1- دعوت از شرکا و مجامع عمومی :
خواه شرکت دارای مجمع عمومی در معنای تعریف شده آن باشد یا تصمیمات صرفاَ در شکل گردهمایی شرکا تصمیمات مربوط به سیاست گذاری اتخاذ گردد، این وظیفه مدیر یا مدیران شرکت است تا از شرکا جهت تصمیم گیری راجع به امور عادی یا فوق العاده دعوت به عمل آورد. معذلک، چنانچه شرکت دارای هیئت نظار باشد، این تکلیف به صراحت قانون تجارت منعکس در ماده 109 بر دوش هیئت مزبور خواهد بود.
حال اگر شرکت دارای کمتر از 12 شریک بوده ولی در عین حال دارای ناظر یا هیئت نظار باشد، تکلیف به دعوت از مجمع و یا شرکا متوجه کدام ارکان، مدیران یا ناظرین است ؟ به نظر می رسد با توجه به مفاد ماده 109 در صورت وجود ناظر خواه به حکم ماده 109 یا به حکم اساسنامه، باید دعوت از شرکا و مجامع را وظیفه ناظر برشمرد.
در صورت خودداری مدیران و در نبود ناظرین ، قانون گذار راه حلی را پیش بینی ننموده و چنانچه اساسنامه نیز ساکت باشد، ظاهراَ باید اکثریت شرکا امکان دعوت از مجمع عمومی را دارا باشند.



تماس با ما:
02188880006
sabtkara@gmail.com
میدان ونک، تقاطع ملاصدرا و کردستان، بن بست فرشید، پلاک 8، واحد 4
https://kararegister.com

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد