ثبت مالکیت فکری

قیمت محصول:

توافقی

0

ثبت مالکیت فکری

خدمات حقوقی و بیمه
دی آفر
مالکیت فکری یک مفهوم حقوقی است که براساس آن چگونگی حمایت و استفاده از محصولات فکری بشر تعیین شده است. هرچند موضوع این نوع مالکیت ابتکارها و تراوش های ذهنی انسان است، دارای ارزش مادی نیز می باشد و چون ارزش اقتصادی دارد، جزء گروهی از اموال به حساب می آید مانند : حق مولف ، حق اختراع ، حق علائم تجاری ، حق اسرار تجاری . به همین جهت احترام به آن ، همچون سایر مالکیت ها بلکه فراتر از آن، در نظام حقوقی کشور ما و در نظام بین المللی جایگاه ویژه ای دارد. از این رو، برای حمایت از این نوع مالکیت ، سازمان جهانی مالکیت فکری موسوم به " وایپو " به وجود آمده است. در این سازمان معاهده های جند جانبه بسیاری میان دولت ها منعقد گردید از جمله آن ها ، کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی و کنوانسیون برن برای حمایت از آثار ادبی و هنری. بنابراین مالکیت فکری شامل دو قسمت کلی است : 1. مالکیت صنعتی 2- مالکیت ادبی و هنری


در ذیل به بررسی مختصر مالکیت صنعتی که شعبه ای از حقوق تجارت است و حقوق غیرمادی ناشی از علائم تجاری ، اسم تجاری ، ورقه های اختراع و ... را دربرمی گیرد می پردازیم.
مالکیت صنعتی :
این قسمت شامل مقرراتی برای حمایت از پدیدآورندگان حقوق ناشی از علائم تجاری یا صنعتی و یا خدماتی ، اسم تجاری ، سمبل یا علامت ، ورقه های اختراع ، گواهی اشیاء مصرفی، اشکال و ترسیمات است و نیز شامل مقرراتی مربوط به رقابت نامشروع و سوء استفاده از حقوق مالکیت صنعتی می باشد. به پدید آورندگان و اثرآفرینان امکان می دهد در صورت تمایل به طور انحصاری از علامت یا اختراع خود استفاده کنند و متجاوزان به حقوق خود را مطابق قانون تحت پیگرد قرار دهند. هم چنان که در قانون مجازات اسلامی تعزیرات کشور ما است. ( مواد 528 – 530 )


تماس با ما:
02188880006
sabtkara@gmail.com
میدان ونک، تقاطع ملاصدرا و کردستان، بن بست فرشید، پلاک 8، واحد 4
https://kararegister.com

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد