پوستر، یکی از قدیمی ترین ابزارهای تبلیغات بوده که جزو تبلیغات محیطی محسوب می شود. در این روش از تبلیغ،برای برقراری ارتباط تصویری و مفهومی با مخاطب از اندازه های بزرگ( لارج فورمت) در محیط های باز و بسته استفاده می شود که جزو خاصیت اصلی و مهم آن به حساب می آید.پوسترها برای اطلاع رسانی مطلب، رویداد یا موضوع خاصی به کار برده می شوند و چون در زمان و مکانی خاص و برای مقصود خاصی در همان زمان و مکان طراحی شده اند ، یک اثر گذرا و ناماندگار محسوب می شوند. انتخاب سایز پوستر و نوع کاغذ به کاربرد آن بستگی دارد. اندازه های معمول و پرکاربرد به شرح ذیل است: 50*70 cm-35*50 cm- 35*25cm-A4-A3