تولید پرچم

قیمت محصول:

از سایت دیدن کنید

0

تولید پرچم

طراحی و چاپ
دی آفر
تولید پرچم از گذشته تا به امروز انجام می شده است و کاربردهای زیاد و متفاوتی در طول تاریخ داشته است . در گذشته بیش تر در میادین کارزار وجنگ و امروزه علاوه بر استفاده از پرچم در بعد ملی،شاهد استفاده از پرچم در زمینه تبلیغات هستیم.امروزه پرچم یکی از ابزارهای تبلیغاتی مهم است که همین امر باعث شده کسانی که کارشان چاپ پرچم است به صورت حرفه ای تر وارد عمل شوند.
تولید پرچم و استفاده آن از گذشته تا به امروز
صنعت تولید پرچم از گذشته های بسیار دور جامانده است و همچنان ادامه دارد.چاپ پرچم و تولید آن در گذشته به روش های متفاوت با امروز انجام می شده است برای درک بهتر این قضیه نگاهی به تاریخچه ی پرچم می اندازیم.
بیرق یا همان پرچم در اصطلاح به تکه ای پارچه گفته می شود که معمولا دارای نقوش و رنگ و یا رنگ هایی است که برای تشخیص یک ملت یا کشور و یا برای دادن علامت یا تزئین به کار میرود. انسان در طول عصر ها و قرون مختلف برای نشان دادن حس میهن دوستی و ابراز علاقه به کشورش از پرچم استفاده می کرده است. به طوری که انسان ها حتی در میان میدان کارزار و جنگ که جانشان در خطر بوده نیز پرچم را همراه خود می برده اند . به همان اندازه که طرح، شکل و رنگ در پرچم کشورها تنوع دارد،کاربرد آن نیز در طول تاریخ متفاوت بوده است. بعضی اوقات از آن به عنوان عنصر اصلی حفظ وحدت و گاهی به عنوان یک وسیله ی تزئینی استفاده می کرده اند. گاهی هم از پرچم به عنوان عاملی جهت بالا بردن روحیه سربازان استفاده می شده است. به صورتی که کشوری که در میان میدان جنگ پرچمش به زمین می افتاد سربازان متوجه می شدند که فرمانده شان کشته شده است و روحیه خود را ازدست میدادند.
در عصر حاضر نیز پرچم ها در جبهه های جنگ به و همچنین برای بسیاری از جشن های ملی ، تاجگذاری ها، جشن های سالگرد استقلال یا آزادی ، مراسم تجلیل از شخصیت ها و قهرمان های بزرگ ملی و میهنی ، در مواقع انتخابات ، در مراسم ورود ایثارگران و … به کار می روند . به طور کلی چاپ پرچم و به عبارت دیگر تولید پرچم ، در بعد ملی نشانه ی تشخص ، سرافرازی ، وحدت ، و تشخیص خودی از بیگانه است و برای تبعه هر کشوری امری واجب و ضروری است که در هرکجا و هر شرایطی که هست به پرچم کشور خودش احترام بگذارد و آن را از گزند هر حادثه ای یا هر توهینی حفظ کند .
پیشینه چاپ پرچم و تولید آن در بین قبایل ، چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح به روزگار باستان بر می گردد و طبق نوشته های منابع تاریخی، تمدن های مختلف شرق و غرب ، چاپ پرچم و تولید آن برای استفاده های مختلف را در دستور کار خود قرار می داده اند.
در این مورد دونظر درباره ی تاریخچه ی پیدایش اولین پرچم های پارچه ای موجود است . بعضی منابع عقیده دارند اولین چاپ پرچم توسط چینی ها و هندی ها صورت گرفته است و طبق نظر این منابع چینی ها 1100 سال قبل از میلاد دارایصنعت چاپ پرچم بوده اند. البته برخی منابع هم نقل کرده اند اولین بار چاپ پرچم و تولید آن توسط رومیان صورت گرفته است.
کاربردهای مختلف پرچم در عصر حاضر
تولید پرچم در عصر حاضر نسبت به چاپ پرچم در گذشته های دور ، اهداف به مراتب بیش تری دارد . یعنی علاوه بر استفاده هایی که از پرچم در گذشته می شده است ، استفاده های دیگری نیز ،امروزه می شود و به طور کلی تولید پرچم و تولید آن در عصر حاضر رونق بیش تری گرفته است . در گذشته از پرچم فقط در بعد ملی و میهنی آن استفاده می شد ، اما در عصر حاضر، در یک کشور علاوه بر پرچم ملی ، صد ها نوع پرچم دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و تنها کشور ها نیستند که پرچم دارند . بلکه ممکن است یک کارخانه ، یک شرکت تجاری ، یک گروه بازرگانی یا یک تولید کننده مواد غذایی نیز برای خود یک پرچم خاص داشته باشند ! همین امر سبب شده است چاپ پرچم در عصر حاضر رونق بیش تری بگیرد و تولید کنندگان حرفه ای در این زمینه وارد کار شوند .
پرچم به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مهم
امروزه در هر حرفه ای تبلیغات موثر حرف اول را می زند. کارخانه ها ، شرکت های تجاری و بازرگانی ، تولید کنندگان و تمام برند های معروف بیش ترین تمرکز خود را روی تبلیغات می گذارند و به عقیده ی خیلی از انسان های موفق تبلیغ ، مهم ترین عامل در موفقیت یک کسب و کار است . از همین رو گرایش به استفاده از محصولات تبلیغاتی به طور چشمگیری افزایش یافته است و استفاده از پرچم به عنوان یکی از مهم ترین ابزار های تبلیغ در کنار استفاده از دیگر کالاها و هدایای تبلیغاتی مانند روبان و گردن آویز ، رشد قابل توجهی داشته است .
ضرورت نگاه حرفه ای به صنعت چاپ پرچم
همان طور که در سطر های بالا توضیح دادیم ، امروزه تبلیغات در هر حیطه ای نقش اساسی ایفا میکند و این را هم گفتیم که پرچم یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی است . به طوری که بسیاری از شرکت های تجاری با استفاده ی زیاد از پرچم در جاهای مختلف ، نقش و تصویر آن پرچم را در ذهن افراد و مشتری ها حک می کنند و همین عامل باعث می شود آن ها بیش تر از رقیبان خود شناخته شوند . این جاست که آن ها از کسانی که با کار چاپ پرچم و تولید آن سروکار دارند ، پرچم با کیفیت می خواهند . این تقاضا و دیگر تقاضاهایی که از چاپ کنندگان و تولید کنندگان پرچم می شود ، آن ها را مستلزم می کند که علاوه بر کاراصلی خود یعنی چاپ پرچم، در سایر زمینه های کاری خود مثل ساخت و تولید هدایای تبلیغاتی ، روبان و گردن آویز هم با جدیت بیش تری وارد عمل شوند و به صورت حرفه ای کار کنند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن محصولاتی با کیفیت هرچه تمام تر تحویل بدهند ، تا مصرف کنندگان بتوانند حداکثر استفاده ی لازم را از این محصولات به عمل آورند.
نما پرچم با بهره گیری از تخصص ، توانمندی و تجربه ی کافی در این زمینه، کلیه خدمات ذکر شده را انجام می دهد.

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد