ثبت شرکت صادرات و واردات

قیمت محصول:

توافقی

0

ثبت شرکت صادرات و واردات

خدمات بازرگانی
دی آفر
دردنیای رقابتی امروز دیگر تنها میزان کمی تجارت خارجی ملاک ارزیابی توفیق یک نظام تجاری نیست ،بلکه سنجش پویایی نظام های تجاری ازطریق ارزیابی شاخص های سهولت کسب وکار ازجمله سنجش چگونگی شروع یک کسب وکار،شفافیت قوانین ومقررات تجاری حاکم ،میزان مالکیت بخش خصوصی ،نحوه حمایت وشیوه های استفاده از سرمایه گذاری خارجی ،زمان،هزینه وتعداد اسناد تجاری جایگاه هر کشور را در ساختار نظام تجاری جهان مشخص میکند.
بی شک بهبود وارتقاء هرکدام از این معیارها ،جریانی از اصطلاحات اقتصادی رابه دنبال دارد که ثمره آن نه تنها رشد اقتصادی وبهبود معیشت مردم ،بلکه چرخشی رااز تجارت کالاهای ساخته شده خارجی به سوی تکنیک های پویا ،جذب مشارکت وسرمایه گذاری تولیدی وصنعتی به وجود خواهد آورد.
با توجه به آنچه آمد، در این مطلب، برآنیم تا ضمن توضیح راجع به صادرات و واردات، به نحوه ی ثبت شرکت های صادرات و واردات بپردازیم. خواهشمندیم تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

مفهوم و تعریف صادرات :
صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها .
صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید.
*صادرات یعنی بازاریابی فرامرزی یعنی حرکت در آنسوی مرزهای ملی که از نظر فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و اقلیمی با ما فرق دارند و لذا شیوه های برخورد ما هم باید متناسب با آن باشد.

*صادرات نیازمند حرفه ای شدن است چون کل صادرات شکارگاهی است که به قدرت فرصتهایی بدست می آید برای شکار ، در بازارهای جهانی فرصتها به ندرت بدست می آید و به سرعت از بین می رود .
اولین شرط صادرات ، تسلط بر مهارتهای ارتباطی با انسانها و گروههای خارجی است .
دومین شرط صادرات کار کردن است – کار به مفهوم جهانی یعنی هدف گرا کار کردن .
سومین شرط صادرات ، پیکار نمودن در میدان رقابت است .
چهارمین شرط صادرات ، پشتکار داشتن در امر صادرات است .
•واردات:
واردات به کالاهایی که درکشور یا کشورهایی ساخته ویا فراهم شده واز راه تجاری به یک کشور دیگر وارد گردد ،واردات گفته میشود.معمولا چون تهیه پاره ای کالا دربرخی کشورها امکان پذیر نبوده ویا ازنظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد ،لذا آنان با استفاده از کالاهای وارداتی نیازمندی های خود را تامین میکنند.مسئله تخصص،کارگروقابلیت زمین وهم چنین شرایط جوی ووضع آب وهوا ازجمله عوامل مؤثر درمیزان واردات است درمورد شرایط جوی به عنوان مثال میتوان اشاره کرد به رشد ونمو گیاهان ومیو های گرمسیری یا استوائی برای کشورهای معتدله ویا سرسیر امکان پذیر نیست ،بنابراین با وارد کردن این گونه میوها،نیازمندی ساکنان این کشورها را تأمین میکنند.ودراین باره غالب کشورها سعی میکنند تامیان واردات وصادرات حداقل ،تعادل مناسبی برقرارکنند.و می کوشند صادراتشان بر وارداتشان فزونی گیرد.
کشورهای که دارای بیشترین واردات در جهان (تخمین سال 2011)هستند:
1) ایالات متحده آمریکا 2) چین 3) آلمان 4) ژاپن 5) فرانسه 6) بریتانیا 7) ایتالیا 8) کره جنوبی
9) هلند 10) هنگ کنگ
وهم چنین ده کالایی که بیشترین واردات به کشور ایران را دارند: (شش ماهه نخست سال 1393)
1-گندم 2-وسایل نقلیه باحجم سیلندربیشتر از 1500سانتی متر مکعب اما از 3000سانتی متر مکعب بیشتر نباشد.3- برنج های هندی وپاکستانی 4-دانه ذرت5-گنجاله سویا(این محصول بازمانده جامدی است که پس از روغن کشی از دانه های روغنی به جا می ماند که عمدتاً به عنوان خوراک دام مصرف میشود.6-محصولات آهنی7-دستگا ه های گیرنده ،فرستنده تلفن همراه8-شکر تصفیه شده9-گوشت یخ زده10-نمایشگر متشکل از صفحه LCDیا LED.
*طبق ماده2قانون صادرات و واردات مصوب1372 كالاهاي صادراتي ووارداتي به سه گروه زيرتقسيم ميشوند:
-9 كالاي مجاز: كالايي است كه صدورياورودآن بارعايت ضوابط نيازبه كسب مجوزندارد.
برچسب ها

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد