واگذاری سهام در شرکت های سهامی

قیمت محصول:

توافقی

0

واگذاری سهام در شرکت های سهامی

فروشگاه های اینترنتی
دی آفر
واگذاری سهام در شرکت های سهامی
تشریفات و شکل واگذاری سهام شرکت های سهامی همیشه از مباحث مهم در حقوق شرکت ها به شمار می رود که همچنان نیازمند موشکافی و بررسی است. واگذاری سهام این شرکت ها، مقید به رعایت قالب خاصی از عقود نبوده و ممکن است در روابط میان طرفین در هر شکلی از اشکال عقود معین یا غیرمعین انعکاس یابد. هر یک از عقود مصالحه، بیع ، معاوضه ، هبه یا قرارداد برآمده از ماده 10 قانون مدنی می توانند قالب توافق برای واگذاری سهام را شکل دهند.
با این حال به نظر می رسد ، شکل توافق و مبادله اراده طرفین واگذاری سهام به هیچ وجه مورد نظر قانون گذار نبوده، بلکه وجود شرایط ماهوی به نحو منعکس در ماده 190 قانون مدنی و رعایت تشریفات مربوط به انتقال، کفایت می کند.
در حالی که در دیگر شرکت های تجاری برای واگذاری سهم الشرکه در قانون تجارت قید و بندهایی مقرر شده، دادوستد سهام در شرکت سهامی فارغ از هر گونه شرطی است. چنین ویژگی در شرکت در عین حال که امتیازی مهم به شمار رفته که موجب گرایش صاحبان سرمایه به سرمایه گذاری در شرکت سهامی می گردد، اشخاصی را که مایل به شراکت در رابطه ای بسته با مناسبات خانوادگی یا دوستانه هستند، به گزینش گونه دیگر از شرکت های بازرگانی وا می دارد.
سهولت واگذاری سهام در شرکت سهامی، با ماهیت این شرکت سازگاری کامل دارد. چرا که در شرکت مزبور، مجامع و یا هیئت مدیره هیچ نقشی در واگذاری سهام ایفا ننموده و موافقت آن ها برای واگذاری سهام ضرورت ندارد. با این حال در ماده 41 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 استثنایی بدین شرح مشاهده می شود :
" در شرکت های سهامی عام نقل و انتقال سهام نمی تواند مشروط به موافقت مدیران شرکت یا مجامع عمومی صاحبان سهام بشود ".


تماس با ما:
021-43927 , 021-42143 , 021-42017 , 021-42037000
info@companyregister.ir
https://companyregister.ir
خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 90

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد