تحقیق سیستم حسابداری شرکت نفت مسجد سلیمان 84 ص

قیمت محصول:

14500

0

تحقیق سیستم حسابداری شرکت نفت مسجد سلیمان 84 ص

فروشگاه های اینترنتی
دی آفر
سیستم حسابداری شرکت نفت مسجدسلیمان
فرمت فایل : word با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات : 84

بخشی از متن:
به دنبال اعطای امتیاز استخراج و بهره برداری از نفت سراسر ایران( به غیر از 5 استان شمالی) در سال 1280 (هـ. ش) از سوی مظفرالدین شاه قاجار به ویلیام ناكس دارسی انگلیسی، مته حفاری اولین چرخش های خود را در خاك خاورمیانه تجربه كر و به این ترتیب نام ایران به عنوان خاستگاه نخست صنعت خاورمیانه، در تاریخ عملیات نفتی جهان ثبت شد.
اكنون یك قرن تمام، از آن تاریخ می گذرد و صنعت نفت ایران در آستانه آغاز دومین سده از حیات خویش می باشد. صنعت نفت در طی این دوران یكصد ساله، از یك سو به عنوان یك پدیده فنی و صنعتی دریچه علم روز دنیا را به سوی ایرانیان گشود و از سوی دیگر در پیوند با مطامع خارجیان، منشا، و محور رویدادهای بسیاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی كشور شد.
فوران نفت از اولین چاه حفر شده در منطقه مسجدسلیمان در سال 1287، احداث پالایشگاه نفت آبادان در سال 1292، تجدید نظر نافرجام در امتیاز نامه دارسی در سال 1312، پیروزی نهضت ملی شدن صنعت نفت در سال 1329، عقد قرارداد بی ثمر با كنسرسیوم در سال 1333 ( كه حاصلی جز، تسلط بیگانگان بر مخازن نفت ایران نداشت) از جمله رویدادها و نقاط عطف در این صنعت می باشند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی قواعد و مناسبات پیشین منسوخ و به دنبال خروج تمامی كاركنان خارجی از صنعت نفت ایران، اداره كامل آن در اختیار نیروهای متخصص و پر توان داخلی قرار گرفت.

شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان سهامی خاص طبق قانون اساسنامه شركت نفت ملی ایران به عنوان شركت فرعی شركت ملی نفت ایران از تاریخ 1/10/1377 تاسیس و از تاریخ 1/1/1379 فعالیت خود را آغاز نموده است.

لینک دانلود: http://dlprojects.rozblog.com/post/250

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد