شرایط ثبت شرکت تعاونی عام

قیمت محصول:

توافقی

0

شرایط ثبت شرکت تعاونی عام

ترجمه و تایپ
دی آفر
عضو در شرکت های تعاونی، شخصی حقوقی و حقیقی غیردولتی است که واجد شرایط مندرج در قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی باشد و ملتزم به اهداف و بخش تعاون باشد یعنی دارای تابعیت ایرانی بوده و محجور نباشد، حداقل سهام مقرر در اساسنامه را خریداری کرده باشد و در تعاونی های دیگر عضویت مشابه نداشته باشد و با درخواست کتبی عضویت و مطابق مقررات اساسنامه عضو گردیده باشد. سهم اعضاء در تامین سرمایه شرکت ها برابر است مگر مجمع عمومی تصویب نماید که اعضاء سهم بیشتری تادیه نمایند که در این تصویب تناسب نوع و تعداد اعضاء باید مطابق حدود و مقررات وزارت تعاون باشد.
شرکت های تعاونی از لحاظ قبول به عضویت ، به دو نوع شرکت تعاونی عام و شرکت تعاونی خاص دسته بندی می شوند. شرکت تعاونی عام ، شرکتی است که عضویت در آن برای همه آزاد باشد و موسسان شرکت برای تامین سرمایه اولیه ( یا خود شرکت برای افزایش سرمایه ) باید سهام شرکت را به عموم عرضه کند و شرکت تعاونی خاص، شرکتی است که عضویت در آن منحصراَ برای گروهی خاص از قبیل کارگران ، کارمندان ، کشاورزان ، دانشجویان ، ایثارگران ، زنان ، مشاغل خاص و نظایر این ها آزاد باشد.
بدیهی است تعاونی موظف به پذیرش متقاضیان واجد شرایط بوده و از این نظر محدودیتی برای عضویت وجود ندارد.
لازم به ذکر است که هر تعاونی وقتی تشکیل و ثبت می شود که حداقل یک سوم سرمایه آن تادیه شود و چنانچه نقدی و جنسی باشد تقویم و تسلیم شده باشند. شرکت تعاونی با بیش از 500 عضو " تعاونی بزرگ " محسوب می شود.


تماس بگیرید:
02188880006
sabtkara@gmail.com
میدان ونک، تقاطع ملاصدرا و کردستان، بن بست فرشید، پلاک 8، واحد 4
https://kararegister.com

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد