کاربرد اکسید کلسیم

قیمت محصول:

توافقی

0

کاربرد اکسید کلسیم

صنعت
دی آفر
اکسید کلسیم یک ترکیب شیمیایی معدنی با فرمول شیمیایی CaO است که معمولا بصورت پودر سفید رنگ می باشد؛ اکسید کلسیم ماده اصلی تشکیل دهده آهک می باشد لازم بذکر است که اکسید کلسیم به مقدار ناچیزی در آب حل می شود.
اکسید کلسیم بوسیله تجزیه حرارتی در 850 درجه سانتیگراد از سنگ آهک که معمولا کربنات کلسیم است تولید می شود.

آهک پایدار نیست و زمانی که هوا خنک و سرد می شود بصورت خود به خود با دی اکسید کربن هوا واکنش می دهد و بطور کامل به کربنات کلسیم تبدیل می شود
هرگاه بر روی اکسید کلسیم (آهک زنده) آب ریخته شود، بر اثر واکنش با آب، گرما ایجاد می‌کند که موجب بخار شدن قسمتی از آب می‌شود. در این عمل، آهک بر اثر جذب آب، متورم شده، سپس به‌صورت گرد سفیدی در می‌آید که اصطلاحا آهک مرده نامیده می‌شود (زیرا در تماس با آب، دیگر واکنشی از خود نشان نمی‌دهد)، این عمل را شکفته شدن آهک نیز می‌گویند. هر گاه مقداری آب به آهک مرده اضافه شود، به شیر آهک تبدیل می‌شود که اگر آن را صاف کنیم، محلول زلالی که در حقیقت محلول سیرشده هیدروکسید کلسیم در آب است، حاصل می‌شود که به آب آهک موسوم است. آب آهک کاربردهای بسیاری در صنایع شیمیایی دارد. مثلا در تهیه هیدروکسید سدیم، آمونیاک، هیدروکسید فلزات، پرکلرین و به‌ویژه در استخراج منیزیم از آب دریا بکار می‌رود.

استات کلسیم به عنوان افزودنی خوراکی مخصوصا در صنعت آب نبات به عنوان تثبیت کننده و بافر مورد استفاده قرار می گرفت
برای سفارش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:
09198008414 رضایی
03195023710

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد