ساخت تابلوهاي کنتوري

قیمت محصول:

از سایت دیدن کنید

0

ساخت تابلوهاي کنتوري

تهران
دی آفر
نحوه و کيفيت ساخت تابلوهاي کنتوري:

ضخامت ورق تابلو کمتر از 1.5 ميليمتر نباشد.

ارتباط بين فيوزها و کنتور و کليدهاي مينياتوري از طريق سيم افشان نمره 6 باشد.

ابعاد تابلو بايد به گونه اي باشد که ارتفاع بالاترين کنتور از کف تمام شده حداکثر 220 سانتيمتر و ارتفاع نمراتور پايين ترين کنتور از کف تمام شده حداقل 80 سانتيمتر باشد.

ابعاد تابلو بايد براساس کنتورهاي تک فاز الکترومکانيکي شيشه اي طراحي شود.

درصورت نياز به تعبيه سيم آنتن ـ تلفن ـ آيفون ـ اعلام حريق و …. پانل جداگانه اي جهت تابلو درنظرگرفته شود و اين قسمت هيچگونه ارتباط الکتريکي با تابلو برق نداشته باشد.

حفاظ روي قسمتهاي برقدار داخل تابلو نصب شده باشد (روي کنتورها ـ کليدهاي مينياتوري ـ کليد فيوزي ـ فيوزهاي فشنگي ـ شمشها و …)

کليه سيم ها به فاصله هر 20 سانتيمتر با کمربند کابل بسته شده و يا در داخل داکت پلاستيکي قرارگيرند.

سيم ها تماماً از نوع افشان و با روکش ترموپلاستيک و به سطح مقطع 6 ميليمترمربع باشد.

کليه سرسيمها درهر نقطه اتصال از فيوز فشنگي تا کنتور و کليد مينياتوري و ترمينال بايد قلع اندود يا مجهز به کابلشو بوده و داراي شماره باشند.

سوراخ روي شمش نول جهت بستن سرکابل ورودي بايستي با پيچ و مهره نيکلي نمره 6 درنظرگرفته شود.

عمق تابلو بايد به گونه اي باشد که کنتورها از مجراي خود بيرون نزنند و ضمناً داراي قطر مناسب باشد تا ورود دست دست و يا ابزار به داخل تابلو امکان پذير نباشد.

رنگ تابلو از نوع کوره اي يا الکترواستاتيک باشد.

روي کاور متحرک پلاک مناسبي جهت درج شماره شناسائي مشترک و شماره واحد ساختماني وي درنظر گرفته شود.

جهت نصب کنتور بر روي کفي تابلو لازم است کنتور بر روي پلي نصب گردد تا اولاً استحکام بيشتر شود و ثانياً پيچ هاي مونتاژ کنتور از بدنه تابلو بيرون نزند.

اگر محل کنتورهاي تعبيه شده از تعداد تقاضاي مشترکين بيشتر باشد بايد کاور فلزي موقت به صورت پرچ شده روي کاور متحرک قرارگيرد.

ارت نمودن بدنه تابلوي کنتوري الزامي مي باشد.

براي رنگ آميزي شين هاي مسي بايد از رنگ هاي استاندارد قرمز ـ زرد ـ آبي استفاده شود. بهتراست رنگ روکش سيم هاي مرتبط با هر فاز نيز با رنگ شينه آن مطابقت داشته باشد و شينه نول نبايد رنگ شود و بهتراست رنگ روکش سيم هاي مرتبط با آن به رنگ مشکي انتخاب شود و سيم ارت به رنگ زرد با نوار سبز استفاده گردد.

نحوه نصب تابلو :

تابلوي کنتور به سه روش توکار، روکار ايستاده و روکار ديوارکوب نصب مي شود. در نوع ايستاده نصب تابلو روي پايه الزامي مي باشد و جهت نصب تابلو به صورت ديوارکوب استفاده از رول بوت الزامي نصب تابلوهاي بيش از 12 کنتور به صورت ديوارکوب ممنوع مي باشد.

ارتفاع نصب تابلو بادرنظرگرفتن ضوابط زير به ترتيب اولويت تعيين مي گردد:

اولويت اول: آکس تابلو در ارتفاع 170 سانتيمتر از کف تمام شده قرارگيرد.

اولويت دوم: درصورت امکان پذيرنبودن اولويت اول حداکثر ارتفاع نمراتور بالاترين کنتور از 220 سانتيمتر بالاتر و نمراتور پايين ترين کنتور حداقل از 80 سانتيمتر پايين تر نباشد.

تابلوي کنتور بايد در نزديکترين فاصله ممکن از درب ورودي اصلي ساختمان قرارگيرد به نحوي که به راحتي قابل دسترسي و قرائت باشد و همچنين به گونه اي نصب شود که مانعي در مسير تردد افراد و وسائط نقليه نباشد. مقابل تابلو حداقل 1.5 متر فضاي آزاد وجودداشته باشد و همچنين نصب تابلو برق زير رامپ پله ها ممنوع مي باشد و فاصله تابلو کنتور از تاسيسات آب و گاز بايد حداقل 60 و 130 سانتيمتر باشد.
دفتر فروش:44764514-44764515
کارشناس فروش:09121544002
www.noorasaa.ir



هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید که نظر ثبت می کنید
info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد