مدل جدید بازاریابی اینترنتی که روز به روز در حال رایج شدن است، هدایت افراد سایت به رسانه های اجتماعی است. پس از آنکه بازدیدکننده دنبال کننده یکی از رسانه های اجتماعی شد، به او دسترسی داریم و می توانید پیام های بازاریابی را از این طریق برایش ارسال کنیم.
در این مقاله مواردی را که نباید در بازاریابی از طریق اینستاگرام فراموش کنیم رو یه مروری با هم می کنیم.
1. استفاده بهتر از آدرس سایت در پروفایل
در اینستاگرام شما می توانید آدرس وب سایت را در پروفایلتان وارد کنید. اگر وب سایت ندارید بهتر است آن قسمت را خالی نگذارید. مثلا می توانید آدرس تلگرام کسب و کارتون استفاده کنید. اگر سایت دارید بهترین حالت آن است که به جای وارد کردن آدرس صفحه اصلی سایت، افراد را به صفحه فرود خود هدایت کنید. صفحه فرود صفحه ای است که در آن ایمیل مخاطب را دریافت می کنید و به ازای آن یک هدیه به او می دهید. هدیه می تواند یک کتاب الکترونیکی رایگان، آموزش صوتی، فیلم یا هر اطلاعات جذاب دیگر باشد،از این طریق شما ارتباط خودتون رو با مخاطباتون محکم تر می کنید و می تونیم محصول خودتون رو راحتتر بفروشید.
2. ثبت آگهی های رایگان لینکدار
از اونجایی که صفحه های اینستاگرام در سرچ موتورهای جستجویی مثل گوگل نشون داده نمی شود و همین طور که می دونید بهترین وسیله بازاریابی خود گوگل است، شمایی که تنها تو اینستاگرام بازاریابی می کنید بخش بزرگی از مشتریان خودتون رو از دست می دهید. راه حل ما ثبت آگهی های لینکدار رایگان است. با ثبت آگهی لینکدار برای تک تک محصولات خودتون تعداد زیادی از کاربرها اینترنت رو با محصول و صفحه خودتون آشنا می کنید، تعداد فالو کننده هاتون رو افزایش می دید و در آخر فروش بالاتری خواهید داشت.
تنها سایتی که این امکان رو به فعالان بازاریابی و فروش در اینستاگرام فراهم کرده سایت دی آفر است. دی آفر با داشتن محیطی جذاب و کاربرپسند این امکان رو به شما می دهد که تک تک محصولات خودتون رو به رایگان آگهی کنید . ثبت نام و ثبت آگهی در دی آفر ساده بوده و تنها دقیقه ای زمان شما را می گیره.
3. ایجاد توقف بر عکس ها
از عکس هایی استفاده کنید که باعث کنجکاوی شود. اگر عکس هایی بسیار معمولی و حتی با کیفیت عالی منتشر کنید هیچ انگیزه ای برای توقف بر عکستان ایجاد نمی کنید. افراد اغلب با عکس های زیادی مواجه هستند و تنها چیزی که باعث توقف بر یک عکس خاص می شود حس کنجکاوی است. برای ایجاد کنجکاوی روش های زیادی وجود دارد. مثلا می توانید از یک محصول از فاصله ای بسیار نزدیک عکس بگیرید که به راحتی قابل حدس زدن نیست. ایده دیگر گرفتن عکس از زاویه ای نامتداول است. کمی وقت بگذارید و بر خلاقیت عکس ها کار کنید و ببینید چقدر بیشتر موردتوجه قرار می گیرند.
4. نوشتن توضیحات پروفایل برای فالو شدن
در بخش توضیحات پروفایلتان که Bio نامیده می شود بدیهیات و موارد کلیشه ای ننویسید. همچنین از خودتان و کسب و کارتان تعریف نکنید. بلکه فقط بر پاسخ یک سوال متمرکز شوید. چرا دیگران باید شما را فالو کنند؟ مهم ترین مطلبی که باعث فالو شدن شما می شود ارائه دلیلی قانع کننده برای این کار است. در واقع خیلی واضح بگویید که با فالو کردن شما چه مزیتی به دست می آورند.
مثال نامناسب: بزرگترین شرکت آموزشی در زمینه بازاریابی و مدیریت
مثال مناسب: با فالو کردن این صفحه با نکات و ترفندهای مدیریتی آشنا شوید و برای خرید از سایت کوپن های تخفیف دریافت کنید.
5. ارائه کوپن تخفیف فقط در اینستاگرام
در صفحه اینستاگرام بانی اسپرت چند تست انجام دادیم تا ببینیم بهترین راهکار برای هدایت افراد از اینستاگرام به سایت و ایجاد فروش چیست. فرض کنیم می خواهید برای اعضای اینستاگرام خود یک فروش ویژه بگذارید و ۲۰ درصد تخفیف بدهید. اعلام این موضوع که محصولات ۲۰ درصد تخفیف دارند جذابیت چندانی ایجاد نمی کند. بهترین کار آن است که یک کوپن تخفیف ۲۰ درصدی به صورت کاملا انحصاری در اختیار دنبال کنندگان شما در اینستاگرام قرار دهید. در سایت و جاهای دیگر هیچ صحبتی از این تخفیف نکنید.
6. ارائه مطالب انحصاری
یکی از کارهای بسیار اشتباه که توسط بسیاری از بازاریایان اینترنتی انجام می شود، انتشار تمامی پست ها در تمام رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی است. یعنی فرض کنید شما یک فروش ویژه دارید. این مطلب را در فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و … اعلام می کنید. پس از مدتی کاربران می بینند که رسانه های اجتماعی شما کپی همدیگر هستند. بنابراین به این نتیجه می رسند که لزومی ندارد تمام آن ها را دنبال کنند. کافی است گاهی به یکی از آن ها نگاهی بیندازند. البته گاهی لازم است مطلبی را در تمام رسانه ها منشتر کنید، ولی در هر رسانه مطالب اختصاصی هم داشته باشید.
7. تغییر ماهانه عکس پروفایل
عکس پروفایلتان را ماهی یک بار عوض کنید! شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد، ولی این کار باعث می شود از دید اینستاگرام کاربر فعال تری محسوب شوید. هرچه کاربر فعال تری باشید، عکس های شما در نتایج جستجوی اینستاگرام جایگاه بهتری خواهد داشت و احتمال دیده شدن عکس هایتان و فالو شدن شما بیشتر می شود.
شاید فکر کنید اکانت من کاملا تجاری است و مثلا لوگوی شرکت را به عنوان عکس پروفایل قرار داده ام. چگونه می توانم هر ماه آن را عوض کنم؟ با کمی خلاقیت این کار انجام پذیر است. می توانید به مناسبت های مختلف لوگو را کمی تغییر دهید. مثلا با شروع زمستان می توانید چند دانه برف به لوگو اضافه کنید. یا با شروع بهار زمینه لوگوی شما گل و گیاه باشد. حتی گاهی می توانید بر عکس پروفایلتان بنویسید: فروش ویژه!
8. اول آموزش، سپس فروش
در اینستاگرام به آموزش بپردازید. شاید بلافاصله بگویید کار من آموزش نیست. مثلا فروشگاه لوازم اتومبیل دارم. حتی اگر لوازم اتومبیل می فروشید کار اصلی شما آموزش است. البته منظور از آموزش ارائه نکات و ترفندهایی درباره لوازم اتومبیل است. همچنین می توانید نکاتی را بگویید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. در آموزش ها توضیح دهید چگونه می توان تشخیص داد محصول کیفیت مناسبی دارد یا خیر. درواقع اغلب خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح می دهند محصول را از کسی بخرند که آموزش بهتری می دهد. یکی از دلایل موفقیت اسپرت برند همین است. اغلب افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه می کنند، سپس به خریدار تبدیل می شوند.
بازاریابی اینترنتی خود را با ثبت آگهی های رایگان لینک دار و تبلیغات بنری در دی آفر آغاز کنید.
بهبود سئو سایت با دریافت لینک های نوفالو رایگان
پیشنهاد ویژه برای صفحات اینستاگرام پیشنهاد ویژه برای کانال های تلگرام