۵ پیشنهاد برای طراحی وبسایت کسب و کار های کوچک

۵ پیشنهاد برای طراحی وبسایت کسب و کار های کوچک

آیا شما هم به دنبال راه اندازی وبسایتی برای کسب و کار خود هستید؟ اگر اولین بار است که با چنین پروژه ای سر و کار پیدا کرده اید، این فرایند ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد و شما را گیج کند. اما جای نگرانی نیست، از این ۵ پیشنهاد ساده و مفید در طراحی وبسایت خود استفاده کنید تا کار برایتان ساده تر شود.



  اول: کیفیت را بر کمیت ارجحیت دهید

وقتی صحبت از طراحی و توسعه ی وبسایت به میان می آید، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک به سراغ لقمه های بزرگ تر از دهان خود می روند. اکثر این افراد وقتی با طراح یا توسعه دهنده ی مربوطه صحبت می کنند، فهرستی بلندبالا از ویژگی ها و قابلیت های مختلف پیش روی او می گذارند، اما از بودجه ی قابل توجهی که برای تحقق این خواسته ها مورد نیاز است خبری نیست.

اما صحبت اصلی این است که نیازی به صرف بودجه ی هنگفت نیست. در طراحی سایتی برای یک کسب و کار کوچک، قطعاً کیفیت بر کمیت غلبه دارد. بهتر آن است که به جای صرف منابع مالی برای ساخت سایتی بزرگ و پر امکانات، با یک وبسایت کوچک اما با کیفیت شروع کنید. شروع کوچک به معنای صرفه جویی بیشتر است، چرا که ساخت آن ساده تر بوده و به هزینه ی کمتری نیاز خواهد داشت. از طرف دیگر، به شما اجازه می دهد زمان، انرژی، و پول خود را صرف ساخت مهم ترین و حیاتی ترین بخش های وبسایت خود کنید؛ از جمله:

  • حصول اطمینان از لود سریع آن (کمتر از ۳ ثانیه)
  • بهینه سازی سایت برای موبایل (طراحی ریسپانسیو)
  • خلق تجربه ای آگاهی رسان برای مشتری

 دوم: «پیام دعوت به اقدام» خود را برجسته و تقویت کنید

شما باید مثل یک فروشنده با وبسایت خود برخورد کنید. وظیفه ی وبسایت شما این است که برای کسب و کارتان مشتری راغب بیافریند. وبسایت شما تنها در صورتی موفق به انجام این کار می شود که پیام برجسته و قدرتمندی برای «دعوت به اقدام» (Call to Action – CTA) داشته باشد. بهترین نوع دعوت، پیام های مشوق و محرکی هستند که به مشتری راغب احتمالی شما انگیزه ی لازم برای برداشتن قدم بعدی، یعنی خرید محصول یا خدماتی که عرضه می کنید را بدهند.

پیام دعوت به اقدام شما می تواند چیزی شبیه اینها باشد:

  • «همین امروز با ما تماس بگیرید تا از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید»
  • «مشتریان جدید برای اولین خرید خود ۱۰ درصد تخفیف خواهند گرفت؛ با ما تماس بگیرید تا از تخفیف خود بهره مند شوید»
  • «با در دست داشتن پرینت این برگه، می توانید همراه با خرید خود جایزه بگیرید»

اطمینان حاصل کنید پیام دعوت به اقدام شما به وضوح قابل مشاهده است و به یک راه سریع و مطمئن برای ارتباط مشتری راغب با شما منجر می شود. این راه ارتباطی می تواند فرم تماس، شماره ی تماس، و یا حتی یک آدرس ایمیل باشد.

با این حال، برای آنکه کارایی پیام خود را به حداکثر برسانید، باید آن را جایی از وبسایت خود قرار دهید که کاملاً به چشم بیاید. شیوه ی جاگذاری مناسب برای پیام دعوت به اقدام شما می تواند به عنوان نمونه یکی از این چند حالت باشد: به صورت هایلایت در نوار منوی سایت، در مرکز صفحه، و یا در نوار جانبی شناور سایت.

 

  سوم: از زبان قدرتمند تصویر بهره بگیرید

یک وبسایت خوب یعنی وبسایتی که بتواند برای شما مشتری راغب فراهم کند. چنین وبسایتی برای بازگو کردن داستان یک کسب وکار، هم از محتوای متنی بهره می گیرد و هم از محتوای تصویری مثل عکس و ویدیو. بسیاری از کسب وکارها به بخش محتوای متنی توجه می کنند، اما بخش تصویری که به همان اندازه اهمیت دارد را از قلم می اندازند. به یاد داشته باشید، یک تصویر گویا می تواند از هر متنی موفق تر عمل کند.

به عنوان نمونه:

  • اگر رستوران دارید، باید تصویر اقلام منوی خود را نیز روی وبسایتتان داشته باشید تا حس اشتیاق مشتری را تحریک کنید.
  • اگر بنگاهی حقوقی دارید، باید تصویر چهره ی تمام اعضای کادر خود را در وبسایتتان داشته باشید تا به مخاطب حس قابل اعتماد بودن بدهید.
  • اگر فروشگاه لباس دارید، باید تصویر تمام لباس هایی که در موجودی خود دارید را روی وبسایتتان به نمایش بگذارید.

وقتی مشتری بالقوه ی شما در لحظه ی تصمیم گیری برای خرید قرار می گیرد، استفاده از عنصر بصری به فروش محصول شما کمک می کند. در چنین موقعیتی، محتوای بصری می تواند دلیل انتخاب شما و نادیده گرفته شدن رقیبتان از سوی مشتری باشد.

  چهارم: خود را جای مشتری احتمالی بگذارید

مهم ترین سؤالی که هنگام طراحی وب سایت یک کسب و کار کوچک می توانید از خودتان بپرسید، می تواند سؤال ساده ای مثل این باشد: «مشتری بالقوه ی ما وقتی به وبسایت ما مراجعه می کند به دنبال چه اطلاعاتی است؟». پاسخ دادن به این سؤال به شما کمک خواهد کرد بنیان مورد نیاز برای ساخت وبسایت خود را پیدا کنید. اگر برای پیدا کردن پاسخ این پرسش با دشواری مواجه می شوید، جای نگرانی نیست. بهترین کاری که می توانید انجام دهید آن است که این سؤال را از مشتریان فعلی خود بپرسید. پاسخ های آنها به شما کمک می کند درک بهتری از محتوای مورد نیاز برای وبسایت خود به دست بیاورید.

  پنجم: از بهینه بودن وبسایت خود برای موبایل و لود سریع آن اطمینان حاصل کنید

لازم نیست از مباحث فنی تولید وبسایت اطلاعات زیادی داشته باشید. اما باید به هر طریقی که شده از ریسپانسیو بودن وبسایتی که توسعه دهنده ی وبسایت در اختیارتان می گذارد و نیز لود سریع آن (زیر ۳ ثانیه) اطمینان حاصل کنید. روند اینترنت گردی با موبایل رو به افزایش و در حال پیشی گرفتن از اینترنت گردی با رایانه های شخصی است. نمایشگر دستگاه موبایل به مراتب از نمایشگر رایانه های شخصی کوچک تر است و به اینترنت پر سرعت دسترسی محدود تری دارد. به همین دلیل وبسایت شما باید با صفحه ی نمایشگر مخاطب هماهنگ شود و برای لود سبک باشد، وگرنه مخاطب خود را از دست خواهد داد.

بازاریابی اینترنتی خود را با ثبت آگهی های رایگان لینک دار و تبلیغات بنری در دی آفر آغاز کنید.

بهبود سئو سایت با دریافت لینک های نوفالو رایگان

با دی آفر محصولات و خدمات خود را در کنار بزرگان کسب و کار اینترنتی ایران معرفی کنید

 

ارسال کننده :
تعداد بازدید : 1255 مرتبه
تاریخ انتشار: 1395/05/05



info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد