این گونه سفر به خارج ارزان تر می شود.

این گونه سفر به خارج ارزان تر می شود.

مهمانپذیرهای کوچک یا Hostel ها، بهترین محل اقامت برای افرادی هستند که مدام در حال سفر و کوله پشتی به دوش اند. این مکان ها شبیه هتل های کوچک، ارزان و تمیز بوده، در اکثر شهرهای اروپایی وجود دارند و پر از مسافران جوان هستند.



ماهنامه اوقات خوش - بهار سلیمانی: مهمانپذیرهای کوچک یا Hostel ها، بهترین محل اقامت برای افرادی هستند که مدام در حال سفر و کوله پشتی به دوش اند. این مکان ها شبیه هتل های کوچک، ارزان و تمیز بوده، در اکثر شهرهای اروپایی وجود دارند و پر از مسافران جوان هستند. رقابت میان این مهمانپذیرها طی 5 تا 10 سال گذشته رو به رشد بوده است، به طوری که به دلیل همین رقابت، کیفیت آنها روز به روز در حال افزایش بوده است. نکته جالب اینکه این مهمانپذیرهای کوچک در آمریکا زیاد مورد استقبال نیستند و حتی بسیاری از مردم دنیا و کشورمان از وجود آنها بی اطلاع اند. در زیر اطلاعاتی از این مهمانپذیرها ارائه شده و در انتها با چند مهمانپذیر کشور رومانی آشنا می شویم.
 

 

پیشنهاد سفر ارزان با دی آفرمهمانپذیر یا Hostel چیست؟

مهمانپذیر که به آن مسافرخانه ای برای جوانان نیز می گویند، محل اقامتی برای افرادی با درآمد کم است. همه چیز این مهمانپذیرها شبیه هتل های دو سه ستاره است، به جز اتاق ها که شبیه خوابگاه است و تختواب های سفری به تعداد مختلف از 4 نفره تا 40 نفره در آن موجود است. شما تنها اجاره یک تخت را می پردازید و فضای اتاق را با دیگران شریک هستید اما در عوض از تمام امکاناتی همانند امکانات یک هتل چند ستاره استفاده می کنید.

شاید بعضی افراد فکر کنند امنیت این اتاق ها پایین است اما تمام نکات امنیتی در این فضا رعایت می شود و نباید نگران چیزی باشید. چند شب در کنار دیگر مسافران و در یک حلقه اجتماعی گذراندن می تواند جذاب باشد، ولو اینکه شما می توانید اتاق های خانوادگی با تعداد اعضای خانواده خود برای راحتی بیشتر رزرو کنید. بسیاری از این مهمانپذیرها در حالتی که دارای تخت های خوابگاهی باشند، انتخاب های چندگانه ای را برای شما فراهم خواهند کرد. 

در این فضا هر زوج دارای اتاق های خصوصی هستند و تخت هایی با اندازه های مختلف وجود دارد. برای مثال یک مهمانپذیر می تواند شامل چهار تخت دوتایی باشد که جمعا هشت نفر را در خود جای دهد. بعضی از این مسافرخانه ها نیز تنها برای بانوان طراحی شده و تنها خانم ها را پذیرش می کند اما بیشتر مسافرخانه هایی از این دست پذیرای هر دو جنس است.

 
پیشنهاد سفر ارزان با دی آفرهزینه های اجاره

هزینه هر تخت در کشورهای اروپای شرقی 10 دلار و برای شهرهای بزرگ در اروپای غربی کمتر از 30 دلار آب می خورد. البته این قیمت بستگی به اندازه اتاقی که در آن اقامت می گزینید، امکانات، وجود مهمانپذیرهای رقیب در شهر و عوامل دیگر دارد. اگر قصد شما تنها یک شب ماندن است بهتر است اتاق های ارزان تر را انتخاب کنید تا بتوانید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید چرا که یک اتاق خصوصی به دلیل امکانات بالای این مهمانپذیرها دست کم 120 دلار هزینه می طلبد.

اقامت در این هتل های کوچک سبب می شود با افرادی از فرهنگ های گوناگون آشنا شوید و این می تواند یکی از جذابیت های سفرتان باشد. شما با همسفران و هم اتاقی هایی مواجه خواهید شد که آنها هم مانند شما عشق سفر و هیجان و اوقات خوش دارند و نکته مثبت دیگر اینکه این مهمانپذیر معمولا در مرکز شهر مستقرند و به مراکز تجاری و گردشگری نزدیک هستند.
 
 
پیشنهاد سفر ارزان با دی آفربرای چه کسانی مناسب است

حیطه مختلفی از افراد وجود دارند که تمایل به اقامت در این مهمانپذیرها دارند. بیشتر آنها اقامتگرانی جوان با محدوده سنی 18 تا 30 سال هستند. (بعضی از این مهمانپذیرها تنها اجازه اقامت به افراد 18 تا 35 ساله را می دهند.) در مهمانپذیرهای مختلف حتی اقامتگران 70 ساله ای که شش ماه از سال را صرف سفر می کنند و حتی تعدادی از گردشگران استرالیایی و نیوزیلندی هستند که 9 ماه از سال را به سفر می پردازند. تعداد اقامت کنندگان ایرلندی و کانادایی هم در این اقامتگاه ها زیاد است اما آمریکایی ها در بهترین حالت 2، 3 هفته بیشتر به سفر نمی گذرانند.
افراد زیادی در این هتل های کوچک هستند و اقامتگرانی که با هم زبان مشترک دارند، تمایل بیشتری به برقراری ارتباط با یکدیگر دارند. بعضی از افراد به مدت یک ماه یا بیشتر در این مهمانپذیرها اقامت می کنند اما بیشتر آنها تنها اقامت چند روزه را ترجیح می دهند.

 

ویژگی یک مهمانپذیر چند ستاره خوب چیست؟

مهمانپذیرهای زیادی در سراسر اروپا وجود دارند که بعضی از آنها فاجعه هستند و بهتر است هنگام انتخاب این اقامتگاه ها معیارهایی را مد نظر قرار دهید.

در هر اقامتگاه کمدی مخصوص شما وجود دارد و پس از پرداخت هزینه، کلید اتاق به شما داده می شود و اطلاعات در خصوص امکانات اتاق توسط مسئول پذیرش به شما گفته می شود. از مسئول اتاق در خصوص مناطق دیدنی شهر و چگونگی رفتن به آن مکان ها سوال بپرسید. بهتر است این کار را با این سوال آغاز کنید که مثلا رستوران های ارزان در این شهر کجا مستقر هستند؟ یا من در جستجوی یک تفریح مناسب در این شهر هستم، پیشنهاد شما چیست؟ 

جواب های کوتاه مسئول پذیرش می تواند به شما در یافتن نشانی مکان های تاریخی و گردشگری شهر موثر باشد اما از آنها انتظار نداشته باشید برای تان کروکی شهر را ترسیم کنند!

 

پیشنهاد سفر ارزان قیمت با دی آفراتاقی با تخت های مختلف

تخت های موجود در این اتاق ها کیفیت خوبی دارند. تخت ها وابسته به اندازه اتاق می توانند دو نفره یا در اتاق های بزرگ 20 نفره باشند اما به طور متداول اکثر اتاق ها 4 تا 6 تخت دارند. در اتاق های خصوصی نیز 2 تخت به شما ارائه می شود. در اتاق هایی که خواهان حضور تعداد کمتری افراد غریبه هستید باید هزینه بیشتری بپردازید. بعضی اتاق ها مختلط و بعضی تنها متعلق به بانوان است که این نوع اتاق ها برای مردم کشورهای اسلامی و به خصوص بانوان کشور ما مناسب است.

 
 
 
 
 

حمام و آشپزخانه

حمام این مهمانپذیرها بسیار زیبا است و تمیزی آن نیز بستگی به مسافرهای آن دارد که تا چه حد بهداشت را رعایت می کنند. البته بیشتر اتاق ها برای خود حمامی مجزا دارند اما گاهی در مهمانخانه های کوچک تر حمام ها برای عده ای مشترک است. به این معنا است که مثلا برای اتاق های هشت نفره یک حمام وجود دارد. گاهی اوقات نیز حمام ها دورتر از آشپزخانه و در حیاط قرار دارد که البته در زمستان مطلوب نیست.

مهمانپذیر دارای آشپزخانه تمیز یک نعمت است. بهتر است اگر اهل غذاهای بیرون نیستید، هنگام جستجوی هتل های کوچک یا مهمانپذیرها به آنهایی توجه نشان دهید که دارای آشپزخانه باشند تا بتوانید به راحتی در آن آشپزی کنید. با این کار میزان زیادی نیز در پول خود هنگام سفر صرفه جویی می کنید. هتل های دارای آشپزخانه مکان های اجتماعی خوبی برای آشنایی با فرهنگ غذایی مردم دیگر کشورهاست. افرادی که اغلب در این مکان ها اقامت می کنند، معتقدند بهترین دوستان خود را در آشپزخانه پیدا کرده اند! آشپزخانه این مهمانپذیر همه آن چیزی را که شما برای پختن نیاز دارید برای تان فراهم می کند، از اجاق گاز و فر، مایکروفر گرفته تا یخچال و ظرفشویی.
 
امنیت

هر اتاق امنیت مخصوص به خود را دارد. بعضی از آنها کلید و بعضی کارت های هوشمند برای ورود دارند و بدین ترتیب از حضور افراد غریبه به شدت ممانعت به عمل می آید. همه اتاق ها دارای قفل بوده و حتی کمدها نیز قفل می شوند تا گردشگران نگران وسایلی که در هتل مستقر کرده اند، نباشند.

همچنین این هتل ها فضایی انبار مانند برای گذاشتن وسایل و کوله های بزرگ شما دارند، مخصوصا هنگامی که در نخستین ورودتان اتاق شما آماده نباشد. این اتاق های ذخیره سازی وسایل، به دوربین های مدار بسته مجهز است تا خیال شما از بابت امنیت وسایل تان راحت باشد.

 

دی آفر پیشنهاد سفر ارزانصبحانه رایگان

بسیاری از مهمانپذیرهای کوچک اغلب دارای صبحانه رایگان هستند. البته زیاد هیجان زده نشوید، میزان آن آنقدر زیاد نیست اما همین که رایگان است امتیاز خوبی به حساب می آید. این صبحانه ها اغلب ذرت، نان سفید یا نان گندم همراه با کره بادام زمینی، شکلات، آبمیوه یا شیر، چای یا قهوه است. در طبقات پایین این اقامتگاه ها که با هتل های چند ستاره برابری می کنند، مکان هایی برای تجمعات، تفریح و گپ و گفت در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

امکانات کامل

این اقامتگاه ها مجهز به اینترنت بی سیم رایگان هستند و در اتاق ها کامپیوترهایی با دسترسی به اینترنت وجود دارد و شما را تشویق به استفاده از آن می کند. استفاده از اینترنت در بعضی کشورهای دنیا گران است اما در این مهمانپذیرها شما کامپیوتری رایگان همراه با اینترنت رایگان در اختیار خواهید داشت که حتی اگر لپ تاپ یا گوشی هوشمند در دسترس تان نباشد، بتوانید با این کامپیوترها ایمیل تان را چک کرده و از راه دور به رتق و فتق امور خود بپردازید.

البته گاهی ممکن است برای استفاده از این کامپیوترها اندکی معطل باشید چرا که همیشه افرادی وجود دارند که در حال چک کردن فیس بوک خود هستند! از دیگر امکانات این هتل ها می توان به ماشین لباسشویی و موقعیت خوب در منطقه اشاره کرد که به تسهیل شما در تردید در رفت و آمد کمک می کند و عموما به ایستگاه های اتوبوس و مترو و فست فودهای مک دونالد و مجتمع های تجاری نزدیک هستند.


 

پیشنهاد دی آفر: سفر ارزان

چگونه یک مهمانپذیر خوب در اروپا پیدا کنیم؟

باید از اینترنت به خاطر دسته بندی و گردآوری این مهمانپذیرها قدردانی کنیم. سایت های آنلاین زیادی مانند HostelWorld.com وجود دارند که به شما اطلاعات مفیدی درباره همین اقامتگاه ها می دهند و اجازه می دهند نظرات کاربران و اقامتگران قبلی را در خصوص کیفیت این مکان ها قبل از مسافرت خود بخوانید. سایت نام برده شده یکی از بزرگترین سایت هایی است که پایگاه اطلاعاتی خوبی را در مورد مهمانپذیرها فراهم ساخته است. هر مهمانپذیر توسط گردشگران رتبه بندی شده و می توانید ویدئوها، تصاویری از فضای آن محل دیده و رزرو خود را به صورت آنلاین انجام دهید. 

سایت HostelBookers.com هم سایت دیگری است که فیلترهای خاصی بر نتایج جستجوی شما بر اساس رتبه بندی یا قیمت اعمال می کند و بدین ترتیب شما می توانید گران ترین مهمانپذیر تا ارزان ترین آن را در یک کشور خاص طبق بودجه خود مشاهده کنید. با اندکی وقت گذاشتن برای جستجو می توانید هتل های ارزان قیمت و مهمانپذیرهای رویایی مقرون به صرفه پیدا کنید.

 

 

ارسال کننده :
تعداد بازدید : 1057 مرتبه
تاریخ انتشار: 1395/04/04
منبع :



info[AT]dayoffer.ir
©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سایت دی آفر می باشد